endişelenmek…

17 Kasım 2013

“…çocuklukta insanlar, hayvanlar ve olaylar belirir ve varlıkları kabullenilir, sonra ortadan kaybolurlar; hiçbir açıklama yapılmaz, hiçbir şey sorulmaz.
ama şimdi kedileri, hep kedileri, onlarla ilgili yüzlerce olayı, kedilerle birlikte geçen sayısız yılları hatırladığımda, bu kedilerin ne ağır bir iş yükü anlamına geldiğini hayretle anlıyorum. şimdi londra’da iki kedim var; iki küçük hayvan için insanın bu kadar endişelenmesi, zahmet çekmesi ne kadar anlamsız diyorum sık sık.
bütün bu işleri annem yapıyordu herhalde. çiftlik işleri erkeklerin, ev işleri kadınlarındı; ev işleri şehirde yapılanlardan çok daha ağır olsa bile. İnsanın yapacağı işleri mizacı belirlediği için de bu işler onun göreviydi. annem zeki, insancıl ve dirayetli biriydi. en önemlisi de her konuda pratikti. dahası da var: annem insanlığın, işlerin nasıl yürüdüğünü bilen takımındandı ve olayların gerektirdiği gibi davranırdı. gayet sevimsiz bir rol…”

(Kedilere Dair – Döris Lessing)

Bir Yanıt to “endişelenmek…”

  1. ? said

    Blog bir harika. Yeni kesfettim, gece uyumadan okumaya calisiyorum.. Emeginize saglik.

Yorum bırakın